Het einde is nabij... - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu Het einde is nabij... - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu

Het einde is nabij...

Blijf op de hoogte en volg Ismay

25 Juli 2013 | Argentinië, Rosario

Vanaf het laatste reisverslagje dat ik heb geschreven heb ik behoorlijk wat steden en provincies gezien dus het is nu, vanuit buenos aires, wel weer even tijd om daar wat over te vertellen. Daarnaast zal dit waarschijnlijk zelfs mijn laatste reisverslagje uit zuid-amerika zijn... voorlopig dan, want ik kom hier zeker terug!

Vanuit Uyuni, Bolivia zijn we met de nachtbus naar Villazon (grensstad) gegaan. Die rit zou van 8u 's avonds tot de volgende ochtend 6u duren, maar rond een uurtje of 2 's nachts werd de bus in de middle of nowhere zonder mededeling stilgezet en gebeurde er 5u lang niets. Ik ving iets op dat er iets kapot was, maar een duidelijke mededeling werd daar in de bus vol locals niet over gedaan. Ik heb totaal niets kunnen slapen, al de 2e nacht op rij niet, dus dat was behoorlijk zuur... Helemaal toen boudewijn, die naast mij al vanaf minuut 1 lag te pitten, om 7u (toen ging de motor weer aan) wakker werd en hij, toen we om 8u uiteindelijk wegreden, doodleuk opmerkte 'wauw we hebben hier wel bijna een uur stilgestaan!' ...NEE LUL WE STAAN HIER AL 6 UUR STIL! .... Maar eind goed al goed, met het daglicht hebben ze het probleem weten op te lossen en we zijn rond het middaguur uiteindelijk toch in Villazon aangekomen. Daar hebben we direct de bus naar San Salvador de Jujuy geregeld en genomen en daar zijn we 's avonds aangekomen en naar het eerste de beste hotelletje dat we konden krijgen gegaan. De volgende dag hebben we ingecheckt bij een ander hostel en van de stad genoten. De volgende dag zijn we een dagje naar purmamarca geweest waar prachtige bergen in een enorme varieteit van kleuren zijn, heel mooi.

Na Jujuy hebben we de reis doorgezet naar Salta, waar we van de mooie stad hebben genoten en als echte gauchos hebben paardgereden.
Boudewijn heeft toen vervolgens opeens besloten opeens wel naar iguazu te gaan dus ik ben alleen verder gegaan. Ik heb 2 daagjes doorgebracht in San Miguel de Tucuman waar ik een tour door de omgeving heb gedaan en heb toen vanaf tucuman de nachtbus naar Santa Fe te gaan.

In de nachtbus naar Santa Fe zat ik naast een heel aardig meisje, Malena, waarmee ik al snel aan de praat raakte en die mij uitnodigde om bij haar thuis te logeren en me de stad te laten zien. Dat aanbod heb ik meteen aangenomen, want ik had totaal nog geen enkele informatie over hostels in santa fe, dus dat kwam heel mooi uit en daarnaast is het natuurijk ook heel leuk om een lokale gids te hebben. Ik heb dus uiteindeijk 2 nachtjes bij haar en haar moeder thuis gelogeerd en dat was echt ontzettend leuk en gezellig. Zij heeft mij dus ook veel van de stad laten zien, heel fijn.

Vervolgens heb ik de bus naar Rosario genomen en heb daar nog 2 nachtjes doorgebracht. In Santa fe kreeg ik opeens het bericht binnen dat 2 vriendinnetjes uit rio grande, Vicky en Valentina, op dat moment in rosario waren dus was helemaal leuk om hen nog even te zien!

Vanochtend heb ik dan vanuit rosario de bus naar Buenos Aires genomen en das voor nu mijn eindstation in zuidamerika... das natuurlijk heel jammer want heb werkelijk waar een geweldig jaar hier gehad, maar moet zeggen dat het ook wel een heel leuk idee is dat ik zondag weer gewoon met mijn familie en vrienden in nederland ben!

Dus nu heb ik nog 3 daagjes om nog eventjes te genieten van argentinie.... dus dat ga ik dan ookmaar even volop doen!

Besos y abrazos, ik zie jullie snel (en deze keer is dat ECHT WAAR!)

Ismay

• 25 Juli 2013 - 07:28

Opa En Oma Cohen:

We staan met open armen te wachten Ismay, xxxx

• 25 Juli 2013 - 07:45

Papa :

Hai moppie,
    Ik sta nu al op schiphol :-)
    Xxx
    Papa

• 25 Juli 2013 - 08:31

Oma En Opa De Reuver :

Hoi Ismay
    Nog even twee dagen genieten en
    dan wensen wij je een hele goede terugreis .
    Tot Zondag.
    Oma en Opa.xxx

• 25 Juli 2013 - 08:53

Gert-jan (yfu):

ik heb genoten van je verhalen
    goeie reis terug

• 25 Juli 2013 - 09:15

Sandra:

Hoi Ismay , geniet nog even ! Weet wel thuis is het ook heel ouderwets zomersleuk , we zitten weer gezellig buiten ,praten weer even bij ,(met koffie en wijn) dian was alweer bijna in het zwembad gegooid, de avonden zijn heerlijk. Nathan is een leuke aanwinst voor de buurt, vooral zijn muziek keuze. Kom maar gauw want ze zijn niet meer te houwen, dikke kus san
    Ps heb de Chats verraadde aan een buitenlander sssssst

• 25 Juli 2013 - 17:37

De Veekies Vanaf De Camping Bij Chaam:

Hoi Ismay,

Leuk op de valreep nog een fantastisch reisverslag.
    Maar is dat normale taal tegen een reisvriend?

Dit werelddeel heeft je hart gestolen begrijp ik.

Sterkte tijdens de lange reis terug en we zien je binnenkort.