ultimo mes - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu ultimo mes - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu

ultimo mes

Blijf op de hoogte en volg Ismay

24 Mei 2013 | Argentinië, Ushuaia

Hola amigos,


Het is alweer een behoorlijk tijdje geleden dat wat geschreven heb en dat heeft 2 redenen. Het eerste deel is er gewoon niet heel veel speciaals gebeurd, heb het gewoon superleuk op school met mijn superleuke klasgenoten en de andere uitwisselingsstudenten en het tweede is dat ik inmiddels bijna weer van gezin ben gewisseld en even wilde wachten om daar wat over te schrijven todat het helemaal goed en wel geregeld was. En dat is nu zo, dus tijd voor een nieuw verslagje.

Mijn tijd hier zit er alweer bijna op, de tijd vliegt. Volgend weekend ben ik al weer jarig en dan nog maar 3 weekjes voordat ik naar Buenos Aires ga en de grote rondreis samen met Boudewijn begint. De afgelopen maand is er dus niet heel veel speciaals gebeurd. Ben gewoon naar school geweest en gewoon leuke tijd gehad met mijn leuke klasgenoten. Uiteraard is de kroning van de Argentijnse koningin Maxima en die man van haar (hoe heet ie ook alweer?) hier groots in het nieuws gebracht. Het werd live uitgezonden, dus op de allerlaatste koninginnendag zat ik om 5u ’s ochtends Argentijnse tijd voor de televisie om toch een beetje mee te krijgen hoe het er in Nederland nou precies aan toe ging. Ik heb tot half 7 gekeken en toen moest ik naar school. Ik kon het toch niet zomaar voorbij laten gaan, dus ik heb mijn gigantische Nederlandse vlag meegenomen en zo’n schminkstift vd Nederlandse vlag. Heb al mijn klasgenoten, inclusief de andere Duitse uitwisselingsstudente, even rood wit blauw geschminkt en hebben de vlag opgehangen, zodat er toch een beetje een hollands sfeertje was. Maar moet toch zeggen dat ik Nederland, ondanks dit alles, wel echt even miste. Helemaal toen ik de avond ervoor al livebeelden zag van koninginnenacht in Amsterdam centrum.

Ik heb vandaag me koffers weer ingepakt, want over zo’n 2 uurtjes ga ik weer wisselen van familie. In de familie waar ik nu nog heeeeel even ben voelde ik me al een tijd langer niet fijn en had al eerder besloten daarom te gaan wisselen. Het duurde nogal een tijdje om te wisselen van gezin, omdat de organisatie geen gezin klaar had, omdat ze die allemaal aan het uitzoeken zijn voor de nieuwe studenten die in augustus aankwamen. Maar van de week vertelde een vriendin, Rafaela (die door iedereen Peque wordt genoemd omdat ze zo pequeña/klein is), dat ik bij haar in huis mag komen wonen! Dus daar verhuis ik zo heen! Ben daar ook al een aantal keer thuisgeweest en ook al een aantal keer blijven slapen en was altijd heel leuk, dus ik heb goede hoop dat dit helemaal goedkomt! Maar daar zal ik jullie in een volgend verslag uiteraard meer over vertellen.
Vandaag heb ik een wandeltocht gemaakt van zo’n 3uur lang met de 3 christelijke scholen van de stad. Het was verschrikkelijk koud, maar heb enorm gelachen met al me klasgenoten, dus dat scheelde gelukkig. Het schijnt deze week namelijk de week van de heilige maagd ofzo te zijn, dus vandaag. Er werd ook een groot standbeeld op een pick-up voor de stoet uitgereden, die wij dan allemaal volgden. En morgen hebben we hierdoor vrij, dus dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Dat was het wel zo’n beetje. Mijn tickets voor de reis zijn inmiddels ook helemaal geregeld. 26 juni om 10u ’s ochtends verruil ik Rio Grande voor Buenos Aires. Op 28 juni ga ik dan van Buenos Aires naar Cusco, waar ik op 29 juni aankom. En ik zal dan uiteindelijk op 28 juli om 14.05u weer voet op Nederlandse bodem zetten!


Liefs, Ismay

  • 24 Mei 2013 - 08:06

    Opa En Oma Cohen:

    Hallo Ismay, wat spannend allemaal, nog maar 1 maand voor jouw fantastische reis begint, heerlijk vooruitzicht he? Wij hopen dat jouw laatste maand in Argentinië onvergetelijk wordt. voor volgende week wensen wij jou een fijne, gezellige verjaardag toe, ons verjaardagskaartje zal je wel nagestuurd worden hopen we. We skypen nog wel als het mogelijk is. Groetjes en de gebruikelijke xxx, opa en oma Cohen.

  • 24 Mei 2013 - 08:53

    De Veekies Uit Hillegom:

    Hoi Ismay,
    Fijn te horen dat je ws de laatste weekjes een fijn thuis hebt.
    En toch nog leuke dingen in het vooruitzicht: je verjaardag (ook van ons is nog een kaartje onderweg naar je vorige gastgezin) en natuurlijk je mooie reis met Boudewijn. Ga je wel heel voorzichtig doen?
    Leuk om te lezen dat je ervoor gezorgd hebt dat Argentinië een vleugje Nederland was op 30 april.
    Veel plezier nog en hollandse groetjes van ons.
    DOOOOEEEEIIII Ron, Francis, Mirko en Daisy


  • 24 Mei 2013 - 09:25

    Papa:

    Hai meissie, gelukkig toch nog goed gekomen met het wisselen van gezin. Heeft even geduurd maar wel beter zo en hopen dat je je verblijf in Rio op een mooie leuke en gezellige wijze afsluit. Wij hebben hier inmiddels zwemkamp gehad en je vriendinnen Iris en Aafke hebben het geweldig leuk en goed gedaan (samen met Jisca). Alle zwemmers hebben de beginselen van het kunstzwemmen (of mag ik dat niet zeggen en moet het synchroom zwemmen zijn....???) onder de knie. Jammer dat je er niet bij was maar wie weet volgend jaar....
    Nog heel veel plezier daar in Rio en natuurlijk op je reis samen met Boudewijn. Geniet, Geniet en Geniet!!!
    Ik hou van je en mis je!!
    xxx papa

  • 24 Mei 2013 - 12:52

    Opa En Oma De Reuver:

    Hoi Ismay

    Fijn dat je weer een ander gezin heeft gevonden,en nu maar hopen dat dit nu leuker wordt de laatste weken.
    Ook van ons is er een kaartje onderweg ,dus die moet je allemaal ophalen,ik neem aan dat het niet zo ver weg is ,dus zal het wel goed komen.
    Wij wensen je een hele fijne verjaardag toe , hoop dat het gezellig wordt
    Ook heel veel plezier op de reis met Boudewijn.

    Groetjes Opa en Oma en een dikke knuffel

  • 25 Mei 2013 - 14:03

    Je Lieve Nichtje Leandra Die Je Mist:

    Hoi Ismay ik mis je heel erg,

    en leuk dat we soms nog even op Facebook kunnen chatten.
    En veel plezier met Boudewijn.

    groetjes Leandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ismay

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 13463

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 30 November -0001

Argentinie (collegeyear met YFU)

Landen bezocht: