Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek!

Door: ismaycohen

Blijf op de hoogte en volg Ismay

15 Juli 2012 | Nederland, Abcoude

Het is al bijna zover! Nog slechts 25 daagjes voordat ik eindelijk naar Argentinië vertrek. En ik heb er zin in! Ik heb me er al zolang op mogen verheugen en ik kan me nu eigenlijk nog niet voorstellen dat het gewoon bijna echt gaat gebeuren. Ik had me immers in september al opgegeven bij de organisatie: YFU. Enige opgave die nog voor me lag was het halen van mijn eindexamen. Maar nu ook dat gelukt is, is er niets meer dat me tegen kan houden. Argentina here I come!

2 & 3 juni had ik een kennismakingsweekend van YFU met alle Nederlanders die naar het buitenland vertrekken (van de 40 à 50 deelnemers gaan er, als ik me niet vergis, 8 naar Argentinië, meer dan ik verwacht had eigenlijk!). Tijdens dat weekend werden we voorbereid op grote cultuurverschillen en werd vooral benadrukt dat we daarover niet te snel moeten oordelen onder het motto: ‘het is niet beter, het is niet slechter, het is anders!’ Verder hebben we toen ook ons reisschema gekregen.

Donderdag 9 augustus vlieg ik (als het goed is samen met de andere Argentinië-gangers) via Frankfurt naar Buenos Aires. Daar hebben we dan eerst een introductiemeeting met alle buitenlanders die met YFU naar Argentinië komen. Ik geloof dat dat iets van 3 of 4 dagen duurt en dat ze dan gaan proberen ons de beginselen van de Argentijnse taal en cultuur aan te leren. Daarna gaat mijn uitwisseling echt beginnen en vlieg ik door naar mijn gastgezin in Rio Grande, waar ik de volgende 10 à 11 maanden zal wonen!

Rio Grande ligt in het zuiden van Argentinië in Patagonië in de provincie Tierra del Fuego (Vuurland). Het ligt vlakbij de stad Ushuaia, de meest zuidelijke stad ter wereld. (Bij de foto’s zit een kaartje waarop jullie kunnen zien waar Rio Grande nou precies ligt.)

Eind maart kreeg ik een brief van YFU met de leuke mededeling dat er al een gastgezin voor me gevonden was: mijn gastgezin bestaat uit een gastvader, gastmoeder, een gastbroertje (die redelijk nederlands spreekt, omdat hij een half jaar met YFU in Nederland is geweest) en een gastzus (maar zij studeert in het noorden van Argentinië in Cordoba, dus die zal ik waarschijnlijk helaas niet heel vaak zien). Ik heb mijn gastbroertje al een aantal keer ontmoet (een aantal van jullie zullen hem ook hebben gezien op mijn verjaardagsfeest) en inmiddels heb ik mijn gastouders ook al een keer ontmoet en dat was echt superleuk en gezellig! Ze waren in Nederland om mijn gastbroertje op te halen na zijn uitwisseling hier. Ze zijn heel aardig en ik heb nu alleen maar meer zin om naar Argentinië te gaan. Het was nog wel lastig om met mijn gastouders te praten, aangezien zij geen engels spreken en mijn spaans (op dit moment nog) niet verder gaat dan ‘Hola! Como estas?’. Maar met behulp van een woordenboekje en google translate is dat toch redelijk gelukt.

Inmiddels heb ik ook mijn visum binnen en bijna alle inentingen, dus ik ben nu echt zo goed als klaar voor vertrek! Nog slechts 25 dagen in de ‘zomer’ in Nederland, want in Argentinië is het op dit moment natuurlijk winter (ik kreeg afgelopen week een berichtje van mijn gastgezin dat het op dat moment -20° was en de hele stad wit zag van de sneeuw).

Ik zal mijn best doen om hier in het komende jaar af en toe een stukje te schrijven, zodat jullie ook een beetje op de hoogte blijven van wat ik daar allemaal meemaak (als ik het vergeet stuur me een mailtje dan zal ik proberen de boel weer een beetje te updaten ;) ). Tot zover dit eerste bericht nog vanuit Nederland!

Liefs, Ismay

  • 15 Juli 2012 - 20:19

    Ronald-hollandse Pa:

    Lieve Ismay,

    Heel, heel, heel veel plezier in Argentinie. Geniet er zoveel mogelijk van! Ik vind het super stoer van je dat je deze uitdaging aangaat en ben harstikke trots op je!
    Groetjes en xxx je hollandse pa
    Ik hou van je!

  • 16 Juli 2012 - 12:10

    Oma De Reuver:

    lieve Ismay
    24 daagjes nog maar,dat is super snel.
    We gaan je zeker volgen ,en kijken naar je mailtjes uit.Geweldig dat je dit doet,en hopen dat je het naar je zin zal krijgen ,en er van geniet,maar dat doe je nu al.dus dat zit wel goed.
    veel liefs van Oma en Opa de Reuver

  • 16 Juli 2012 - 21:04

    Tante Patricia:

    Lieve Ismay,
    Komt nu wel heel dichtbij. Ik wens je een ontzettend leuk, spannend en uitdagend jaar toe daar in Argentinie. Mylene, Leandra, ome Arnold en ik gaan je verslagen volgen. Ben benieuwd naar je verhalen. Je tante.

  • 17 Juli 2012 - 18:46

    Opa En Oma Cohen:

    Hallo lieve Ismay, leuk die reisverslagen, we zien er nu al met spanning naar uit. Nog even en het is zover. We hopen dat de reis je zal brengen wat je er van verwacht en liefst nog meer. We leven echt met je mee en wensen je een heel voorspoedige reis en veel nooit te vergeten indrukken.
    Veel liefs en xxx opa en oma Cohen.

  • 26 Juli 2012 - 14:48

    Mama:

    Lieve Ismay,

    Nog maar 14 dagen en je zit aan de andere kant van de wereld!
    De voorbereidingen zijn al zo lang in gang, maar je bent er nu helemaal klaar voor: alle papieren in huis en ook de inentingen ondergaan.
    Nu nog de koffer pakken en je gaat.......
    Gelukkig hebben we nog 2 weken, en gaan we eerst nog een nachtje naar Eindhoven, om de stad te bezoeken waar je mogelijk volgend jaar gaat studeren.
    Wat zullen de laatste dagen voor vertrek snel gaan, maar ik gun je het avontuur van harte. We weten waar je terecht komt en dat voelt enorm goed. ik zal je wel missen hoor.

    Veel liefs en een dikke kus, mama


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ismay

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 13476

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 30 November -0001

Argentinie (collegeyear met YFU)

Landen bezocht: