Rio Grande! - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu Rio Grande! - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu

Rio Grande!

Blijf op de hoogte en volg Ismay

13 Augustus 2012 | Nederland, Abcoude

Na een vermoeiende vlucht van Amsterdam naar Buenos Aires (met overstap in Frankfurt) kwamen we vrijdagochtend aan op het vliegveld in Buenos Aires. We werden daar warm onthaald door een groep vrijwilligers van YFU Argentina. We werden naar een hostel aan de rand van Buenos Aires gebracht en daar hebben we 3 dagen doorgebracht. De eerste dag hebben we vooral kennis gemaakt met de buitenlanders en zaterdag en zondag hebben de vrijwilligers geprobeerd om ons zo goed mogelijk voor te bereiden op ons uitwisselingsjaar! Helaas zijn we het hostel niet uit geweest, dus van Buenos Aires heb ik eigenlijk niet gezien.. Dus hopelijk kom ik daar nog een keertje terug, om echt de stad te bewonderen. Na de 3 dagen in Buenos Aires was het maandagochtend 03:00u (Argentijnse tijd, dus 08:00u in Nederland) tijd om naar het vliegveld te vertrekken, vanaf waar we een binnenlandse vlucht naar Rio Grande hadden. In totaal gaan er 9 uitwisselingsstudenten naar Rio Grande en we vlogen dus ook met ze allen. Na een vlucht van 3 uur en 20 minuten kwamen we aan in Rio Grande, waar de temperatuur op dit moment rond het nulpunt schommelt. Toen we allemaal onze koffers hadden, gingen we door de securitycheck, waarna ik mijn gastouders ontmoette! Ik had ze natuurlijk al in Nederland gezien, maar dat maakte het zeker niet minder spannend om ze op het vliegveld weer te ontmoeten. We hebben even met de hele groep geposeerd voor een groepsfoto en vervolgens zijn we naar huis gegaan. Daar aangekomen hebben we even wat gegeten en vervolgens heb ik mijn koffer uitgepakt. Ik heb een leuke kamer, de kamer van mijn gastzus, die ik uiteraard met haar deel als zij thuis is in de vakanties (ze studeert in Cordoba, dus zal niet heel vaak in Rio Grande zijn). Later kwam mijn gastbroertje thuis van school (hij was er niet op het vliegveld) en heeft hij me de stad laten zien. Daarna hebben we lekker geluncht in een barretje.
Waarschijnlijk begin ik morgen of woensdag met school, al weet ik nog niet zeker naar welke school ik ga. De school waar ik heen zou gaan heeft namelijk problemen met de centrale verwarming ofzoiets, dus het kan zijn dat ik nu toch naar de school van Damian, mijn gastbroer, ga. Wat in ieder geval wel vaststaat is dat ik een schooluniform aan moet.
Dat was tot nu toe wel zo’n beetje wat ik hier heb meegemaakt! Ik zal jullie later meer vertellen!

Abrazos y Besos,

Ismay

P.S. voor degenen die dat willen; aan de zijkant staat een kopje met ‘meld je aan voor de mailinglist’, als je daar je emailadres opgeeft, krijg je automatisch een mailtje als ik weer een nieuw berichtje geplaatst heb!

  • 13 Augustus 2012 - 20:47

    CAJA:

    way to go!
    ik hoop dat je je schaatsen bij je hebt. Kun je ze laten zien wat je met friese doorlopers kunt

  • 13 Augustus 2012 - 21:05

    Mama:

    Hoi Ismay,

    fijn om te horen dat de vluchten goed gegaan zijn. Hopelijk voel je je snel thuis bij Griselda, Ramon en Damian.

    Lieve groetjes en heel veel dikke pakkerds,

    mama

  • 13 Augustus 2012 - 21:29

    Pap:

    Kanjer!
    hoop dat je je wollen ondergoed bij je hebt...hahaha
    (hier is het 25 a 26 graden) Genieten maar!
    xxx
    papa

  • 13 Augustus 2012 - 22:39

    Opa En Oma Amsterdam:

    Hallo Ismay, wat een fantastisch verslag van je eerste belevenissen op je reis naar Argentinie, we hebben het van a tot z spannend gevonden en waren teleurgesteld dat het afgelopen was, we zien vol verlangen uit naar de volgende verslagen. Heerlijk om te lezen, groetjes en veel xxx opa en oma Amsterdam.

  • 13 Augustus 2012 - 22:41

    Tante Francis:

    Hoi Ismay,

    Heb net je verslag gelezen, nadat ik met je vader had gebeld over hoe alles gegaan was.
    Je begint weer over het schooluniform: is dat iets waar je tegen op ziet? Je stuurt toch wel een foto ervan?

    Nou heel veel groetjes en succes en hopelijk heb je het gauw naar je zin!

    Abrazos y Besos (weet niet wat het betekent, maar het zal wel iets vriendelijks zijn?)

    Op zijn hollands: ddddooooeeeeiiii
    Francis


  • 14 Augustus 2012 - 13:28

    Opa En Oma DeReuver:

    Hallo Ismay


    Leuk dat je ons op deze manier op de hoogte houd.

    We wensen je veel succes op je eerste schooldag
    in uniform,zou het toch maar dragen ,anders val je zo op.
    En je hoeft smorgens niet na te denken wat zal ik nu weer aantrekken.

    Groetjes Opa en Oma de reuver




  • 14 Augustus 2012 - 13:31

    Gert-jan (YFU):

    Hoi Ismay

    ik wens je een heel leuk en supergoed jaar toe daar in Rio Grande. Ik geloof dat de helft van de jongeren daar al op uitwisseling is geweest ;-)

    gr
    Gert-jan

  • 15 Augustus 2012 - 19:45

    Henk En Foktje:

    Heel fijn om te lezen dat de eerste indrukken zo goed zijn.
    We zijn nu al nieuwsgierig naar je eerste ervaringen (in uniform) op school.

  • 15 Augustus 2012 - 19:45

    Henk En Foktje:

    Heel fijn om te lezen dat de eerste indrukken zo goed zijn.
    We zijn nu al nieuwsgierig naar je eerste ervaringen (in uniform) op school.

  • 25 Augustus 2012 - 20:55

    Mathanja:

    Nog kunnen slapen in het vliegtuig? :p
    yeah, nu hoef je niet naar een all girls school!! ;)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ismay

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 13478

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 30 November -0001

Argentinie (collegeyear met YFU)

Landen bezocht: