Cumbia, reggaeton en handbal - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu Cumbia, reggaeton en handbal - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu

Cumbia, reggaeton en handbal

Blijf op de hoogte en volg Ismay

30 Augustus 2012 | Argentinië, Ushuaia


Allereerst wil ik jullie bedanken voor de reacties op mijn voorgaande verslagen, heel leuk!


Ik geloof dat mijn laatste verslag eindigde met de mededeling dat ik in mijn volgende verslag zou vertellen over Amnesia, de discotheek hier, dus daar zal ik dan meteen maar mee beginnen! Het uitgaan gaat hier allemaal net even wat anders dan in Nederland. We gingen rond een uurtje of half 1 naar het huis van een meisje van mijn school. Daar waren ook nog een paar andere meisjes van school, waaronder een meisje die een jaar met YFU in Nederland heeft gewoond, dus die heel goed nederlands spreekt. Ze woonde ergens in het oosten van het land, dus ze spreekt nederlands met een argentijns/twents accent, echt hilarisch! Vervolgens zijn we rond een uurtje of kwart voor 3 richting Amnesia gegaan (tot 3u mag je gratis naar binnen). Er werd alleen maar Spaanstalige reggaeton en cumbia gedraaid, dus dat is wel wat anders dan in Nederland. Overigens vind ik het wel hele leuke muziek, alleen is het gewoon moeilijk om op te dansen… Uiteindelijk was het geloof ik rond 6 uur toen we thuiskwamen.

Afgelopen weekend ben ik naar een zogeheten ‘joda’ van een jongen van mijn school geweest, wat eigenlijk gewoon een huisfeest is. Er waren heel veel mensen uit mijn klas en ook nog een aantal andere uitwisselingsstudenten dus dat was allemaal heel gezellig en leuk.

Ik ben inmiddels ook begonnen met sporten hier. Voor school moest ik voor het vak ‘educación física’ kiezen of ik wilde volleyballen of handballen en ik heb voor handbal gekozen (vraag me niet waarom). Nu moet ik dus elke week 2 keer ’s middags terugkomen naar school om een uur te handballen. Ik doe dat trouwens niet met mijn klas, maar in een team van ongeveer 15 a 20 meisjes uit de laatste 3 klassen van school, dus dat is wel heel leuk. Ik snap heel eerlijk gezegd nog maar weinig van de regels, hoewel de coach het wel probeerde uit te leggen, maar dat zal wel komen hoop ik.

Verder ben ik ook naar het zwembad geweest en heb ik al een paar keer meegetraind met het ‘equipo de natación’. De mensen in het team zijn heel aardig en de trainingen zijn leuk, hoewel ze wel heel anders zijn dan bij de Meerkoeten. Het zwemteam hier traint 5x 2uur per week, dus dat is behoorlijk pittig, maar ik weet nog niet of ik ook echt 5x per week ga trainen. Maandag vertelden een aantal uit het zwemteam me dat ze volgend weekend een wedstrijd hebben in Rio Gallegos, een plaats ten noorden van Rio Grande in de provincie Santa Cruz (op het ‘vasteland’). Ik heb toen gevraagd of ik mee zou kunnen om te kijken, het leek me namelijk een goede gelegenheid om het zwemteam beter te leren kennen en de omgeving buiten mijn stad te zien. De coach zei toen dat ik waarschijnlijk ook wel mee kon om te zwemmen :) Zwemwedstrijden zijn overigens meestal een heel weekend, omdat de afstanden die je moet afleggen veel groter zijn, dus waarschijnlijk ben ik van vrijdagavond tot zondagavond of maandagochtend met het zwemteam onderweg, heb er nu al zin in :) … ik moet het nog wel even regelen met de organisatie, maar ik hoop dat dat gewoon gaat lukken.

Met mijn spaans gaat het over het algemeen steeds beter (dwz dat ik niets sprak toen ik aankwam en nu bijna niets…) maar ze praten ontzettend snel. Dus wanneer iemand tegen mij praat weten ze meestal wel dat ze wat langzamer moeten praten en dan versta ik het meestal wel redelijk, maar zodra er twee mensen tegelijk praten ben ik de draad kwijt. Ik vind het wel steeds makkelijker gaan om er een volledige (zeer waarschijnlijk grammaticaal oncorrecte zin) uit te krijgen, maar de uitspraak blijft nog steeds lastig, maar dat komt hopelijk wel. Ik heb trouwens ook vaak dat ik nederlands, engels en spaans totaal door elkaar gooi, omdat ik nu met alledrie de talen in mijn hoofd zit, heel verwarrend!

Ik ben nu ook al redelijk gewend aan het eetpatroon; ’s ochtends gewoon ontbijt (broodje kaas :) ), ’s middags een warme maaltijd en dan ’s avonds rond 10/11uur weer een warme maaltijd. Ik had eigenlijk verwacht dat we ontzettend veel en grote stukken vlees zouden eten, maar dat valt wel mee. We eten vooral veel pasta’s enzo. Overigens heb ik voorgesteld om vanavond voor het eten te zorgen, dus vanavond eten we pannekoeken!

Nou dat was mijn verslag weer voor vandaag! Aarzel niet een reactie achter te laten, ik vind het leuk om berichtjes uit Nederland te lezen ;)


Besos y abrazos uit Argentinië!

  • 30 Augustus 2012 - 20:47

    Coen:

    Heey Ismay,

    Jammer dat je nu de feestweek mist maar volgens mij heb je het super leuk daar! :) Laat je ook even weten hoe je gastgezin de pannenkoeken vonden? Ik heb gister de argentijn "ontmoet" die nu bij jullie zit, aardige knul. Veel plezier met je zwemwedstrijd en zet als je kan nog een keer wat foto's online! :)

    X Coen

  • 30 Augustus 2012 - 20:47

    Coen:

    Heey Ismay,

    Jammer dat je nu de feestweek mist maar volgens mij heb je het super leuk daar! :) Laat je ook even weten hoe je gastgezin de pannenkoeken vonden? Ik heb gister de argentijn "ontmoet" die nu bij jullie zit, aardige knul. Veel plezier met je zwemwedstrijd en zet als je kan nog een keer wat foto's online! :)

    X Coen

  • 30 Augustus 2012 - 21:12

    Mathanja:

    Hey!!

    ik was gister op de kermis. Miste je wel hoor!! :( is best raar dat ik nu.niet zomaar even met je kan chillen!!
    fijn dat je ook daar veel kan sporten (ik weet zeker dat chateau boos zou zijn ;))
    al een leuke argentijn voor me gevonden? ;)
    xxx

  • 30 Augustus 2012 - 22:04

    Mandy:

    Hey ismay!
    Super leuk om al die verhalen te lezen! Heel veel plezier!
    Xxx mandy

  • 31 Augustus 2012 - 10:45

    Judith:

    Hoi Ismay,

    Via deze weg, gefelicteerd met je vader.
    Het blijft leuk om jouw verslagjes te lezen, en daardoor een beetje meer van de gebruiken zoals jij ze meemaakt daar te mogen proeven. Hoe waren de pannenkoeken bevallen?
    Veel zwemplezier,

    Groetjes vanuit het natte Nederland

  • 31 Augustus 2012 - 11:05

    Arnold:

    Hey Ismay,

    Je bent lekker ondernemend bezig zeg.
    Ik moest wel even lachen om je opmerking over het Twents.
    Volgens mij zit je in Vuurland ook in een uithoek. Hoe weet je zeker dat jij straks niet zo raar Spaans praat als je naar Buenos Aires gaat ;)

    Groeten Ome Arnold

  • 31 Augustus 2012 - 11:45

    Mama:

    Hoi Issie, gisteravond je verslag gelezen. Super!
    Volgens mij gaat het daar allemaal naar wens en vermaak je je enorm.
    Leuk om dit verslag te lezen, toch weer andere dingen dan dat je op skype vertelt.
    Ga hier vooral mee door.

    Heel veel plezier op school (wanneer komt je uniformfoto?) en succes met je Spaans. Van helemaal niets, naar bijna niets, naar......
    Groetjes, mama


  • 31 Augustus 2012 - 13:39

    Papa:

    Hai Meissie,
    geniet, geniet, geniet en ben benieuwd hoe je het als Meerkoetje gaat doen ;-)
    xxx
    papa

  • 01 September 2012 - 14:16

    Oma En Opa De Reuver:


    Leuk om dit allemaal van je te lezen, en dat je al veel contacten heb gemaakt.

    Lekker sporten, handballen en zwemmen ,het zou leuk zijn als je mee mag met die zwemploeg

    laat ze maar eens zien wat je kan , dan laten ze je niet meer gaan,

    Heel veel plezier van ons een een dikke knuffel.

    Oma en Opa



  • 02 September 2012 - 21:09

    Miba:

    '(zeer waarschijnlijk grammaticaal oncorrecte zin) '
    Incorrect! Incorrect, Ismay! Ik kan niks zeggen over je Spaanse grammatica, but by God, ik zal je Nederlandse grammatica beschermen met m'n leven.

    Het klinkt wel echt superleuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ismay

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 13482

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 30 November -0001

Argentinie (collegeyear met YFU)

Landen bezocht: