...y un feliz año nuevo! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu ...y un feliz año nuevo! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Ismay Cohen - WaarBenJij.nu

...y un feliz año nuevo!

Blijf op de hoogte en volg Ismay

04 Januari 2013 | Argentinië, Ushuaia


Hola amigos!

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties die ik elke keer krijg, heel leuk om te lezen allemaal! En dan is het, na eerder een verslagje over kerst, nu tijd voor oud&nieuw! Dat werd hier, in tegenstelling tot kerst, juist iets minder groots gevierd als in Nederland. Mijn oud & nieuw begon hier rond half 9/9uur toen ik even met de familie in Nederland ging skypen om zo toch nog enigszins de Nederlandse jaarwisseling mee te maken. Leuk om iedereen zo weer even te zien (net zoals op tweede kerstdag, wat ik in mijn vorige verslag was vergeten te vermelden dus bij deze nog….. zo beter tante Francis? :p )

Rond een uurtje of tien zijn we uiteindelijk naar het huis van een tante gegaan, waar we hebben gegeten… (wederom veel vlees!) en eigenlijk werd er op de tijd niet eens echt gelet. Het was dat iemand opeens riep dat t al 2 voor 12 was, waardoor de glazen snel volgeschonken werden en er 2 minuten later opeens een lawaai uit de radio kwam, vergelijkbaar aan het luchtalarm in Nederland, wat betekende dat het 12uur en dus 2013 was! Daarop werd er geproost en werd iedereen een Feliz año gewenst. Vuurwerk werd er niet afgestoken en helaas: ook geen oliebollen.
Een uurtje later zijn Damian, Daiana en ik naar la chacra gegaan, waar damian met wat vrienden een joda had georganiseerd in een loods in aanbouw. Een supergrote ruimte waar een geïmproviseerde bar was ingebouwd en muziek- en lichtinstallaties waren ingezet. Was een leuk feestje en er waren best veel mensen, alleen doordat het zo’n ontzettend grote ruimte was leek het niet super vol. Ik heb geholpen achter de bar en uiteindelijk lag ik rond 10u ’s ochtends in mijn bed.

Rond 2u weer opgestaan, want er was al familie! Nieuwjaarsdag wordt hier namelijk gevierd met een asado. Dus de familie kwam allemaal naar la chacra en het vlees stond alweer te braden. Na gegeten te hebben, werd er nog een partijtje voetbal gespeeld en ’s avonds rond 10u zijn we weer richting huis gegaan en was de nieuwjaarsdag ten einde. Was een leuke jaarwisseling, hoewel het wederom weer heel anders was dan in Nederland en ik stiekem de oliebollen wel gemist heb, had ik deze jaarwisseling toch ook zeker voor geen goud willen missen!

Besos y Abrazos,

Ismay

  • 04 Januari 2013 - 19:51

    Oma En Opa De Reuver:

    Hallo Ismay

    Dat het vieren van kerst en nieuwjaar anders is dan bij ons ,dat is te verwachte in een ander land,
    Dat hoorden we ook van Juanma , want olliebollen eten was voor hem helemaal onbekend en vuurwerk ook Gister avond zijn we even bij je ouders langs ge,weest ,om juanma gedag te zeggen,
    Het was een heel gezellig en druk, volgens mij was de hele zwemclub aanwezig, voor hem ziit het erop maar hij vondt 5 maanden te kort ,hij wilde eigenlijk nog wel een poosje blijven,
    Maar komt nog een keer hier koninginnedag vieren.

    Oliebollen hou je te goed

    Groetjes Oma en Opa

  • 04 Januari 2013 - 19:54

    Mama:

    Hoi Issie,

    wederom een leuk verslag om te lezen. Toch wel fijn dat je "opa's en oma's" oliebollen zo gemist hebt. Volgend jaar maar weer "thuis" vieren?
    Geniet nog maar even van de familie Hudson, voordat je naar het andere gastgezin gaat.
    Groetjes, mama

  • 05 Januari 2013 - 10:21

    Judith:

    Hoi Ismay,

    Gelukkig nieuwjaar!
    De verslagen lees ik iedere keer nog trouw. Het blijft leuk om te zien hoe het met je gaat, hier ver vandaan. Hoe je nieuwe gebruiken leert kennen, en hoe je nieuwe mensen ontmoet. Geniet nog van de maanden die je hebt daar, het is zo voorbij.

    Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ismay

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 13479

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 30 November -0001

Argentinie (collegeyear met YFU)

Landen bezocht: